Traktortehnikas ražotājs Kubota ir laidis klajā pašreizējiem vides standartiem atbilstošu elektrisko traktoru LXe-261, un drīzumā tas būs skatāms dažādās izstādēs Eiropā, kā arī pieejams nomai.
![]() |
Kubota Corporation ir pirmais japāņu ražotājs*, kurš klientiem Eiropā piedāvā ierobežotu skaitu kompakto elektrisko traktoru. Šis jaunais produkts apliecina uzņēmuma apņemšanos tuvoties neitrālai oglekļa emisiju bilancei. LXe-261 būs pieejams nomai Eiropā, sākot no 2023. gada aprīļa. 2021. gadā publicētajā dokumentā “Environmental Vision”, kas veltīts uzņēmuma redzējumam par vides aizsardzības tēmu, Kubota kā savu mērķi norādīja oglekļneitralitātes panākšanu līdz 2050. gadam. Šī iemesla dēļ Kubota pamazām pāriet uz elektrisko, hibrīda un kurināmā elementa piedziņu.
Arvien lielākā Eiropas tirgus daļā tiek ieviesti striktāki noteikumi vides aizsardzības jomā, piemēram, Francijas galvaspilsētā Parīzē no 2024. gada būs aizliegti transportlīdzekļi ar dīzeļdegvielas dzinēju. Vides aizsardzības noteikumi ir rosinājuši vietējās pašvaldības un citas sabiedriskās iestādes meklēt alternatīvus līdzekļus dažādu aktivitāšu veikšanai, izvēloties, piemēram, elektroauto (EV) un kurināmā elementa transportlīdzekļus (FCV). Ņemot vērā šīs tendences, Kubota intensīvi veic izpēti un izstrādi elektrisko traktoru jomā, tajā pašā laikā Parīzē testējot traktorus.
Tas ir svarīgs stratēģisks solis uzņēmumam Eiropā, kur tā galvenais klientu segments ir pašvaldības un dažādas sabiedriskās organizācijas, kas daudzus gadus priekšroku dod Kubota ražotajai parku uzturēšanas un dažādu augsnes apstrādes tehnikai – kompaktajiem traktoriem, komunālajai tehnikai un mauriņa traktoriem.
Kubota jaunais traktors LXe-261 drīzumā būs redzams vairākās izstādēs Eiropā, piemēram, Salon Vert Francijā, EIMA Itālijā un SALTEX Apvienotajā Karalistē, kas ir Eiropā lielākā augsnes apstrādes iespējām veltītā izstāde, kā arī TrakTour – dažādu pasākumu sērijā, kas norisinās Vācijā.
Sarežģītākie aspekti elektrotraktoru izstrādē ir to darbības diapazons un akumulatora izlādēšanās un uzlādes laiks. Šo iemeslu dēļ LXe-261 ir aprīkots ar lielas ietilpības akumulatoru, kuru var ātri – stundas laikā – uzlādēt un pēc tam bez apstājas strādāt trīs līdz četras stundas. Līdz ar to akumulatoru ir iespējams uzlādēt pat pusdienu pārtraukuma laikā, un pēc atpūtas pauzes operators var turpināt darbu, nezaudējot laiku.
LXe-261 ir aprīkots ar visu, kas nepieciešams efektīvai pļaušanai, transportēšanai un dažādiem vides kopšanas darbiem, piemēram, tam ir neatkarīga jūgvārpsta, ērta HST transmisija un vairāki hidrauliskie izvadi. Turklāt tas viss ir iekļauts kompaktā izmērā.
Kubota arī noskaidros lietotāju viedokli un problēmas, ar kurām nomas periodā būs saskārušies klienti. Šī informācija uzņēmumam palīdzēs turpināt darbu pie vidi saudzējošiem produktiem, lai varētu paplašināt piedāvājumu.
Informācija par elektrisko traktoru nomas iespējām
Paredzamais laiks | No 2023. gada aprīļa |
Teritorija | Eiropa (Francija, Vācija, Apvienotā Karaliste, Spānija u.c. valstis) |
Mērķa klienti | Pašvaldības un sabiedriskās iestādes |
Līguma termiņš | 2–5 gadi |
LXe-261 pārskats
Maksimālā jauda | LXe-261 kompaktais elektriskais traktors |
Teritorija | 19,1 kw (26 ZS klase) |
Akumulators | Litija jonu akumulators |
Iespējamie pielietojumi | Pļaušana, transportēšana, dažādi zemes apstrādes un kopšanas darbi, parku uzturēšana |
*No 2022. gada augusta; iekšējas izpētes dati
Atsauce:
Kubota Unveils Prototype Electric Tractors and Compact Construction Machinery
(publicēts 2020. gada 15. janvārī)
https://www.kubota.com/news/2020/20200115-2.html
Environmental Vision
https://www.kubota.com/sustainability/environment/vision/index.html