Pasaulē lielākais ekskavatoru-iekrāvēju ražotājs JCB ir laidis klajā jaunu 55kW 3CX ekskavatora-iekrāvēja modeli ar ES V posma prasībām atbilstošu dzinēju. Mašīna nodrošina lielāku komfortu operatoram, vienkāršāku lietošanu, lielāku ražīgumu un veiktspēju, kā arī mazākus ekspluatācijas kopējos izdevumus.
Jaunumi:
- uzlabota Command Plus kabīne,
- lielāka drošība, pateicoties iebūvētajām LED bākugunīm un pakāpienu apgaismojumam,
- palielināta efektivitāte – 3,0 l V posma dzinējs nodrošina par 10% lielāku griezes momentu un par 7% mazāku degvielas patēriņu,
- lielāks ražīgums ar automātisko līmeņošanu, Auto Seat Select un automātisku 2WD aktivāciju.
Šis jaunākais JCB 3CX modelis atbilst visjaunākajām prasībām un tendencēm, turklāt tam ir arī uzlabots izskats un modernizēta Command Plus kabīne. Kabīnes jumtā ir integrētas četras LED bākugunis, līdz ar to vairs nav nepieciešamas ne magnētiskās, ne arī atsevišķi uzstādāmās bākugunis, kuru dēļ bija jāveic urbumi mašīnas konstrukcijā. Bākugunis ir skaidri redzamas no visiem leņķiem, uzlabojot drošību darbu veikšanas vietā, turklāt operatoram nav jākāpj augšā nepatīkamos laika apstākļos, lai darba dienas sākumā uzstādītu bākugunis.
Command Plus kabīne ir aprīkota ar dzelteniem rokturiem, kas ir drošs un viegli saskatāms pieturēšanās punkts. Tai ir arī lielāki spoguļi, kas uzlabo pārredzamību aiz mašīnas, manevrējot darbu veikšanas vietā vai braucot pa ceļu. Jauna veida četrstūrainie lukturi nodrošina lielākas pielāgošanās vides apstākļiem iespējas, turklāt LED apgaismojuma versija ietver 10 lukturus, ļaujot maksimāli izgaismot darba zonu.
Kabīnes iekšpusi raksturo lielāks komforts un praktiskums. Tās apakšējā daļa ir tumši pelēkā krāsā, bet augšdaļa – gaiši pelēka krāsa. Tas pastiprina viegluma, plašuma sajūtu kabīnē, nodrošinot operatoru ar mierīgu, komfortablu darba vidi. Jaunā tipa sēdeklim ir izmantots tumšs tekstils ar dzeltenām nošuvēm, turklāt Advanced Easy Control (AEC) modelim ir pieejams arī galvas balsts.
Jaunā veida trīs spieķu stūre nodrošina labāku jaunā priekšējā displeja ekrāna pārredzamību. Šis ekrāns ir iekļauts jaunāko 3CX aprīkojumā. Ekrānā ir redzams spidometrs, visi brīdinājuma signāli, kā arī Powershift modeļiem – izvēlētais pārnesums. Pirmo reizi JCB ir iekļāvis jau integrētu radio ar Bluetooth telefona savienojamību, kā arī USB, AUX un SD kartes nolasīšanas iespējas. Radio ir integrēts kabīnes griestos, bet to var regulēt arī ar rotācijas slēdzi sānu konsolē. Audio un telefona funkcijas ir redzamas arī jaunajā 7” sānu displeja ekrānā.
Šis sānu ekrāns nodrošina operatoru ar lielāku funkcionalitāti un plašāku informāciju. Displejs ir kontrolējams ar rotācijas slēdzi, kas nodrošina piekļuvi dažādajām darbības izvēlnēm.
Lielāka produktivitāte
55kW V posma 3CX ir ieviesta dažādu funkciju automatizācija ar nolūku mazināt operatora nogurumu un palielināt produktivitāti. Viena no tām ir Auto Stop, kas automātiski nosaka, kad mašīna vairs netiek lietota, un izslēdz dzinēju. Auto Stop novērš dzinēja tukšgaitu, samazinot degvielas patēriņu un ierobežojot emisijas. Izslēgšanas brīdi var iestatīt jau iepriekš, un operators to var pielāgot, izmantojot kabīnē esošo sānu ekrānu.
Auto Seat Select funkcija ir pieejama mašīnām, kas aprīkotas ar servo vadības sviru, un tā automātiski atpazīst, kurā virzienā ir pavērsts sēdeklis. Operatoram mainot pozīciju – pagriežot sēdekli virzienā uz aizmuguri –, attiecīgā mašīnas funkcija vairs nav atsevišķi jāaktivē. Turklāt servo modeļiem pieejamie automātiskie stabilizētāji tagad piedāvā ne tikai automātiskas pacelšanas funkciju, bet arī automātisku izvirzīšanu, kas tiek apturēta brīdī, kad atbalsta pēda pieskaras zemei. Automātiskā līmeņošana ļauj mašīnai ātri atrast horizontālu darba pozīciju uz nelīdzenas zemes.
Auto Drive sistēma ir uzlabota, ļaujot operatoram automātiski izvēlēties dzinēja apgriezienus, braucot pa ceļu. Apgriezienu regulēšana ir īpaši vienkārša, pateicoties jaunai svirai.
Lai samazinātu nevajadzīgu riepu nodilumu un degvielas patēriņu, 3CX tagad ir aprīkots arī ar Auto 2WD jeb automātisku divu riteņu piedziņu. Kad papildu vilkme nav nepieciešama, transmisija tiek pārslēgta no 4WD jeb pilnpiedziņas uz 2WD. Operators var ieslēgt 4WD, lai veiktu rakšanas darbus vietās, kur nepieciešama maksimāla vilkme. Mašīnai sākot kustību pretējā virzienā un kāpinot ātrumu, transmisija automātiski pārslēdzas uz 2WD. Ātrumu, kurā notiek šīs izmaiņas, operators nosaka, izmantojot sānu ekrāna izvēlnes.
Ražotājs ir pievienojis papildu apgaismojumu abās kabīnes pusēs pakāpienu zonā, lai operatoram tumsā būtu vieglāk gan iekāpt kabīnē, gan izkāpt no tās. Operators var iestatīt laiku, kad samazināt apgaismojuma intensitāti – pēc mašīnas izslēgšanas vai durvju aizvēršanas. Jaunā tipa 3CX ir aprīkots arī ar virkni standarta elementu, piemēram, aizmugurējo lukturu aizsargiem, Return-to-Dig sistēmu, frontālās lāpstas cilindru aizsargiem un iekrāvēja sistēmu Smooth Ride System.
Stage V jauda
55kW 3CX darbina JCB jaunākais ES V posmam atbilstošs 3,0 litru dīzeļdegvielas dzinējs, kas nomaina iepriekšējās paaudzes 4,4 litru dzinēju. Kompaktais dzinējs nodrošina 55kW jaudu un 440Nm griezes momentu, kas ir par 10% vairāk nekā iepriekšējam modelim. Tā salīdzinoši mazais tilpums un palielinātā efektivitāte parastas lietošanas apstākļos ļauj ietaupīt 7% degvielas, salīdzinot ar IV posma 55kW dzinēju. 3,0 litru JCB dzinējs atbilst ES V posma emisiju standartiem bez nepieciešamības papildus izmantot dīzeļdegvielas izplūdes gāzu attīrīšanas šķidrumu (DEF) vai kādu citu piedevu.
Dzinējs ir aprīkots ar kombinētu dīzeļdegvielas oksidācijas katalizatoru (DOC) un dīzeļdegvielas daļiņu filtru (DPF) ar 8000 stundu darbības laiku. Reģenerācija tiek automātiski kontrolēta un ir novērojama, izmantojot JCB standarta LiveLink telemātikas sistēmu. Dzinējam ir hermētisks kartera ventilācijas modulis un hidrauliski bīdītāji, kas nozīmē, ka nav nepieciešama manuāla regulēšana. Šāds aprīkojums samazina remontu un apkopes darbu izmaksas, kā arī īpašuma kopējās izmaksas.